Slide backgroundSlide thumbnail
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
skakistikiakadimia.gr | Σκακιστική Ακαδημία Χαλκίδος "Παλαμήδης ο Ευβοεύς"

Τ. Ε. Σ. Σ. Σ. Ε.

ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΩΝ

ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αριθ. Πρωτ.:   53 / 15-02-2018

ΕΙΔΙΚΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ

Κατεβάστε την Προκήρυξη ΕΔΩ

 

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΤΟΥΣ 2018

&

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ

ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΤΟΥΣ 2018

  1. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΓΩΝΩΝ

 

1.1.     Η Τ.Ε.Σ.Σ.Σ.Ε. έχοντας υπόψη:

  • Το με αριθ. πρωτ. 98238/06-02-2017 έγγραφο της Ε.Σ.Ο. για επαναλειτουργία – επαναστελέχωση της Τοπικής Επιτροπής της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
  • Τη με αριθ. πρωτ. 99381/26-01-2018 γενική προκήρυξη της Ε.Σ.Ο..

Προκηρύσσει τα παρακάτω σκακιστικά πρωταθλήματα:

  • Περιφερειακό Ομαδικό Πρωτάθλημα Μαθητών - Μαθητριών Στερεάς Ελλάδας έτους 2018.
  • Περιφερειακό Ατομικό Πρωτάθλημα Μαθητών - Μαθητριών Στερεάς Ελλάδας έτους 2018.

1.2.     Οι αγώνες θα διεξαχθούν στη Θήβα, στο 4ο Γυμνάσιο Θήβας (Αισχύλου 12, πλησίον Γηπέδου Θήβας), ως εξής:

  • Ομαδικό Πρωτάθλημα – Σάββατο 03-03-2018
  • Ατομικό Πρωτάθλημα – Κυριακή 04-03-2018

1.3.     Τη διοργάνωση των αγώνων αναλαμβάνει ο Σκακιστικός Όμιλος Θήβας με τη σύμφωνη γνώμη της Τ.Ε.Σ.Σ.Σ.Ε. και την έγκριση της Ε.Σ.Ο..

 

 

  1. ΔΙΑΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

2.1.     Στο ομαδικό πρωτάθλημα δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι μαθητές και μαθήτριες των Δημοτικών Σχολείων, των Γυμνασίων και των Λυκείων, Δημοσίων και Ιδιωτικών των νομών που ανήκουν στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας (νομοί Βοιωτίας, Εύβοιας, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας και Φωκίδας), με 4μελείς ομάδες. Επιτρέπεται η συμμετοχή και περισσοτέρων της μίας ομάδας από το ίδιο σχολείο.

2.2.     Στο ατομικό πρωτάθλημα δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι μαθητές και μαθήτριες των Νηπιαγωγείων, των Δημοτικών Σχολείων, των Γυμνασίων και των Λυκείων, Δημοσίων και Ιδιωτικών, των νομών που ανήκουν στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας (νομοί Βοιωτίας, Εύβοιας, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας και Φωκίδας).

  1. ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ – ΣΥΝΘΕΣΗ ΟΜΑΔΑΣ

3.1.     Οι δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται αποκλειστικά στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. (Παναγιώτης Μεγαλιός – Επικεφαλής Διαιτητής)

3.2.     Στις δηλώσεις συμμετοχής στο ομαδικό πρωτάθλημα αναγράφεται το σχολείο (π.χ. 4ο Δημοτικό Θήβας) και ένα τηλέφωνο επικοινωνίας.

3.3.     Η σύνθεση των ομάδων θα είναι 4μελής με υποχρεωτική συμμετοχή 1 τουλάχιστον κοριτσιού στην 4η σκακιέρα. Οι ομάδες με την έναρξη των αγώνων θα δηλώσουν τη βασική σύνθεσή τους (αποτελούμενη το πολύ από 6 μέλη), με τη σειρά που θα αγωνίζονται στις 3 γενικές σκακιέρες και θα ισχύει για όλο το πρωτάθλημα.

3.4.     Επιτρέπεται η συμμετοχή και περισσοτέρων της μίας ομάδας από το ίδιο σχολείο.

3.5.     Κάθε σχολική ομάδα υποχρεούται να προσκομίσει, πριν την έναρξη των αγώνων, στον επικεφαλής διαιτητή, βεβαίωση του σχολείου (από τον Δ/ντη ή άλλον καθ’ όλα αρμόδιο) ότι όλα τα μέλη της είναι μαθητές του συγκεκριμένου σχολείου.

3.6.     Στις δηλώσεις συμμετοχής στο ατομικό πρωτάθλημα αναγράφεται το ονοματεπώνυμο, η κατηγορία (π.χ. Β’ Δημοτικού), το σχολείο, το εθνικό έλο του Ιανουαρίου 2018 (εφόσον υπάρχει) και ένα τηλέφωνο επικοινωνίας.

3.7.     Η δήλωση συμμετοχής ισοδυναμεί με πλήρη και ανεπιφύλακτη αποδοχή των όρων της παρούσας προκήρυξης.

  1. ΑΡΧΗΓΟΙ ΟΜΑΔΩΝ
    • Κάθε ομάδα, παράλληλα με την κατάθεση της σύνθεσης ορίζει τον αρχηγό της, καθώς και έναν αναπληρωματικό που τον αντικαθιστά σε περίπτωση αδυναμίας του πρώτου να εκτελέσει τα καθήκοντά του.
  • Αρχηγός μπορεί να είναι μόνο ένας από τους αγωνιζόμενους μαθητές. Δεν επιτρέπεται ο ορισμός του ίδιου αρχηγού ομάδας σε διαφορετική ομάδα σε όλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος.
  • Ο αρχηγός είναι ο μόνος που εκπροσωπεί επίσημα την ομάδα. Έχει το αποκλειστικό δικαίωμα, χωρίς να σχολιάζει σκακιστικά τη θέση της παρτίδας, να υποδεικνύει σε παίκτη της ομάδας του να προτείνει ή να αποδεχτεί πρόταση ισοπαλίας ή να εγκαταλείψει την παρτίδα.
  • Οποιαδήποτε συνεννόηση μεταξύ παικτών και αρχηγού γίνεται μόνο παρουσία του διαιτητή της συνάντησης.
  • Για τους αρχηγούς των ομάδων που δεν τηρούν τα όσα ρητά ορίζονται από την παρούσα προκήρυξη καθώς και από τους κανονισμούς της FIDE Handbook (C.05.13) και της ΕΣΟ μπορεί να επιβληθεί ποινή αποβολής από την αίθουσα των αγώνων χωρίς αναπλήρωση. Στην περίπτωση που ο αρχηγός είναι παίκτης της ομάδας που αγωνίζεται ακόμα, τότε η προαναφερόμενη ποινή μετατρέπεται σε παύση από τα καθήκοντα του αρχηγού χωρίς αναπλήρωση.
  1. ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

5.1.     Η επιβεβαίωση των συμμετοχών για το ομαδικό θα γίνεται το Σάββατο 03-03-2018 στο χώρο των αγώνων από τις 09:00 έως τις 09:30.

5.2.     Όσες ομάδες κάνουν επιβεβαίωση μετά τις 09:45 θα αγωνιστούν στον 2ο γύρο.

5.3.     Η επιβεβαίωση των συμμετοχών για το ατομικό θα γίνει την Κυριακή 04-03-2018 στο χώρο των αγώνων ως εξής:

  • Για τους μαθητές-τριες των νηπιαγωγείων και δημοτικών από 09:00 έως τις 09:20.
  • Για τους μαθητές-τριες των γυμνασίων και λυκείων από 09:20 έως τις 09:40

5.4.     Όσοι μαθητές-τριες νηπιαγωγείων και δημοτικών κάνουν επιβεβαίωση μετά τις 9:30 θα αγωνιστούν στον 2ο γύρο.

5.5.     Όσοι μαθητές-τριες γυμνασίων και λυκείων κάνουν επιβεβαίωση μετά τις 09:50 θα αγωνιστούν στον 2ο γύρο.

  1. ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΓΩΝΩΝ ΟΜΑΔΙΚΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ

6.1.     Το ομαδικό πρωτάθλημα θα διεξαχθεί σε τρεις ομίλους με Ελβετικό σύστημα 5 γύρων.

  • 1ος όμιλος: Δημοτικά
  • 2ος όμιλος: Γυμνάσια
  • 3ος όμιλος: Λύκεια.

6.2.     Προϋπόθεση για τη δημιουργία ομίλου είναι η συμμετοχή τουλάχιστον 6 ομάδων (πουλ 5 γύρων). Σε αντίθετη περίπτωση θα γίνει συγχώνευση ομίλων (όπου θα ισχύσει ξεχωριστή κατάταξη και βραβεύσεις).

6.3.     Ο Διευθυντής των Αγώνων σε συνεννόηση με τον επικεφαλής διαιτητή μπορεί να αλλάξει το σύστημα των αγώνων ανάλογα με τον τελικό αριθμό των συμμετοχών.

  1. ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΓΩΝΩΝ ΑΤΟΜΙΚΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ

7.1.     Στο ατομικό πρωτάθλημα οι συμμετέχοντες θα χωριστούν σε ομίλους κατά τάξη και θα αγωνιστούν στις εξής 11 κατηγορίες:

1

Μαθητές-Μαθήτριες

Νηπιαγωγείων

2

Μαθητές-Μαθήτριες

Α’     Τάξης Δημοτικών Σχολείων

3

Μαθητές-Μαθήτριες

Β’     Τάξης Δημοτικών Σχολείων

4

Μαθητές-Μαθήτριες

Γ’     Τάξης Δημοτικών Σχολείων

5

Μαθητές-Μαθήτριες

Δ’     Τάξης Δημοτικών Σχολείων

6

Μαθητές-Μαθήτριες

Ε’     Τάξης Δημοτικών Σχολείων

7

Μαθητές-Μαθήτριες

ΣΤ’ Τάξης Δημοτικών Σχολείων

8

Μαθητές-Μαθήτριες

Α’   Γυμνασίου

9

Μαθητές-Μαθήτριες

Β’   Γυμνασίου

10

Μαθητές-Μαθήτριες

Γ’   Γυμνασίου

11

Μαθητές-Μαθήτριες

Λυκείων

7.2.     Με βάση τον αριθμό των συμμετεχόντων, το σύστημα αγώνων καθορίζεται σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΓΩΝΩΝ

3-4

Κυκλικό σύστημα (πουλ) διπλών παρτίδων

5-6

Κυκλικό σύστημα (πουλ)

7-20

Ελβετικό 5 γύρων

≥20

Ελβετικό 6 γύρων

7.3.     Ο Διευθυντής των Αγώνων σε συνεννόηση με τον επικεφαλής διαιτητή μπορεί να αλλάξει το σύστημα των αγώνων ανάλογα με τον τελικό αριθμό των συμμετοχών.

7.4.     Η αρχική κατάταξη στους ομίλους θα γίνει με αλφαβητική σειρά για τα Νηπιαγωγεία, την Α’, Β’ και Γ’ Δημοτικού. Σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις η αρχική κατάταξη θα γίνει σύμφωνα με τα εθνικά ΕΛΟ της 01-01-2018.

 

 

  1. ΧΡΟΝΟΣ ΣΚΕΨΗΣ

8.1.     Τα πρωταθλήματα (ομαδικά και ατομικά), στις κατηγορίες που υπάρχουν διαθέσιμα ηλεκτρονικά χρονόμετρα, θα διεξαχθούν με χρόνος σκέψης δέκα πέντε (15) λεπτά για κάθε αθλητή για την ολοκλήρωση της παρτίδας. Επιπλέον, από την πρώτη κίνηση και για κάθε κίνηση που ολοκληρώνει ο αθλητής, παίρνει ακόμη δέκα δευτερόλεπτα (10”) χρόνου σκέψης.

8.2.     Στα πρωταθλήματα (ομαδικά και ατομικά), στις κατηγορίες που δεν υπάρχουν διαθέσιμα ηλεκτρονικά χρονόμετρα, μετά από την πάροδο 25 λεπτών από την έναρξη κάθε γύρου στις παρτίδες οι οποίες δεν έχουν τελειώσει θα χρησιμοποιείται χρονόμετρο με χρόνο σκέψης 5 λεπτά ανά παίκτη συν 3 δευτερόλεπτα για κάθε κίνηση που ολοκληρώνει ο αθλητής,

  1. ΑΡΣΗ ΙΣΟΒΑΘΜΙΑΣ
    • Για το ομαδικό πρωτάθλημα: Σε περίπτωση ισοβαθμίας τα κριτήρια κατάταξης των ομάδων είναι κατά σειρά :
      • Αποτέλεσμα του τουρνουά των ισόβαθμων (βαθμοί, πόντοι, εάν έχουν παίξει όλοι μεταξύ τους).
      • Το σύνολο των πόντων σε όλους τους αγώνες.
      • Το σύνολο των πόντων κατά σειρά στη 1η σκακιέρα, στη 2η, κ.ο.κ..
  • Για το ατομικό πρωτάθλημα: Για ελβετικό σύστημα:
    • Αποτέλεσμα του τουρνουά των ισόβαθμων (εάν έχουν παίξει όλοι μεταξύ τους).
    • Το κριτήριο Μπούχολτζ cut-1 (βαθμοί αντιπάλων εξαιρουμένου του χαμηλότερου).
    • Το κριτήριο Μπούχολτζ (βαθμοί αντιπάλων).
    • Το κριτήριο Σόννεμπορν-Μπέργκερ (βαθμοί αντιπάλων ανάλογα με το αποτέλεσμα).
  • Για το ατομικό πρωτάθλημα: Για κυκλικό σύστημα (round robin):
    • Το σύστημα Σόννεμπορν-Μπέργκερ (βαθμοί αντιπάλων ανάλογα με το αποτέλεσμα).
    • Αριθμός νικών (προηγείται ο σκακιστής-τρια με τις περισσότερες νίκες).
    • Κατάταξη βαθμών του τουρνουά μεταξύ των ισόβαθμων (τα μεταξύ τους αποτελέσματα).

 

 

  1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΝΩΝ

ΟΜΑΔΙΚΟ

Σάββατο

03-03-2018

1ος – 3ος Γύρος

Έναρξη

10:00

Σάββατο

03-03-2018

Τελετή Λήξης

Έναρξη

15’ μετά τη λήξη των αγώνων

ΑΤΟΜΙΚΟ

Κυριακή

04-03-2018

1ος – 3ος Γύρος

Έναρξη

10:30

Κυριακή

04-03-2018

Τελετή Λήξης

Έναρξη

20’ μετά τη λήξη των αγώνων

  1. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΓΩΝΩΝ – ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ
  • Διευθυντής των Αγώνων ορίζεται ο κ. Συκαράς Γεώργιος (κιν. 697 884 3403)
  • Επικεφαλής διαιτητής ορίζεται ο κ. Μεγαλιός Παναγιώτης.
  • Οι διαιτητές θα οριστούν από το διοργανωτή με τη σύμφωνη γνώμη της ΤΕΔ και θα πρέπει να κατέχουν τίτλο διαιτησίας.

  1. ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ

12.1. Ενστάσεις υποβάλλονται αμέσως μετά τη λήξη της συγκεκριμένης παρτίδας και εκδικάζονται άμεσα από την επιτροπή ενστάσεων που θα ορισθεί πριν την έναρξη των αγώνων. Το παράβολο ορίζεται στα 50 ευρώ και μπορεί να κατατεθεί στον διευθυντή των αγώνων.

12.2. Εάν η ένσταση δικαιωθεί έστω και μερικώς το παράβολο επιστρέφεται, αλλιώς εκπίπτει υπέρ της διοργάνωσης.

12.3. Διευκρινίζεται ότι όλες οι κληρώσεις γίνονται με το εγκεκριμένο από τη FIDE πρόγραμμα κληρώσεων και κατά συνέπεια δεν γίνονται δεκτές ενστάσεις που αφορούν θέματα κληρώσεων.

  1. ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

13.1. Ομαδικό Πρωτάθλημα: Τα δύο (2) πρώτα σχολεία σε κάθε κατηγορία θα βραβευτούν με κύπελλα και όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές των τριών (3) πρώτων σχολείων θα βραβευτούν με μετάλλια.

13.2. Το πρώτο σχολείο κάθε κατηγορίας ανακηρύσσεται πρωταθλήτρια ομάδα της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

13.3. Ατομικό Πρωτάθλημα: Σε κάθε κατηγορία, το πρώτο αγόρι της γενικής κατάταξης θα βραβευτεί με κύπελλο και μετάλλιο και το δεύτερο και τρίτο αγόρι της γενικής κατάταξης θα βραβευτεί με μετάλλιο.

13.4. Ατομικό Πρωτάθλημα: Σε κάθε κατηγορία, το πρώτο κορίτσι της γενικής κατάταξης θα βραβευτεί με κύπελλο και μετάλλιο και το δεύτερο και τρίτο κορίτσι της γενικής κατάταξης θα βραβευτεί με μετάλλιο.

13.5. Ο νικητής κάθε τάξης ανακηρύσσεται πρωταθλητής της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και το 1ο κορίτσι ανά τάξη ανακηρύσσεται πρωταθλήτρια της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

13.6. Σε όλους τους συμμετάσχοντες θα δοθούν αναμνηστικά διπλώματα.

  1. ΠΡΟΚΡΙΣΕΙΣ

14.1. Για το ομαδικό πρωτάθλημα: Στην τελική φάση προκρίνονται τα τρία 1α Δημοτικά, τα τρία 1α Γυμνάσια.

14.2. Για την ενίσχυση των συμμετοχών ομάδων λυκείων, δεν θα υπάρχει αριθμητικός περιορισμός στις προκρίσεις, δηλαδή επιτρέπεται η ελεύθερη συμμετοχή ομάδων λυκείων στους τελικούς, με την απαραίτητη προϋπόθεση αυτές να έχουν συμμετάσχει στους προκριματικούς των περιοχών τους.

14.3. Για το ατομικό πρωτάθλημα: Για την τελική φάση προκρίνονται τα δύο πρώτα αγόρια κάθε κατηγορίας και το πρώτο κορίτσι ανά κατηγορία.

14.4. Θα δοθούν επιπλέον είκοσι πέντε (25) θέσεις πρόκρισης ανάλογα με τις συμμετοχές ανά κατηγορία (σύμφωνα με τη ενική προκήρυξη της Ε.Σ.Ο.). Το Διοικητικό Όργανο της ΤΕΣΣΣΕ σε συνεργασία με τον Διευθυντή αγώνων και τον Επικεφαλής Διαιτητής θα αποφασίσει για τον καταμερισμό των επιπλέον θέσεων πρόκρισης.

14.5. Για τους προκρινόμενους, ισχύει το σύστημα επιλαχόντων (εάν δεν πάει ο πρώτος αναπληρώνεται από τον δεύτερο κ.ο.κ.) τόσο στο ομαδικό όσο και στο ατομικό πρωτάθλημα. Για τα αγόρια (στο ατομικό πρωτάθλημα) ισχύει η προϋπόθεση ότι ο επιλαχών θα πρέπει να έχει πετύχει τουλάχιστον το 50% της μέγιστής βαθμολογίας, το αντίστοιχο ποσοστό για τα κορίτσια ορίζεται στο 30%. (Απόφαση ΔΣ 9-12-2017)

14.6. Δικαιούνται επίσης συμμετοχή στην Τελική Φάση και όσοι αγωνίστηκαν και δεν προκρίθηκαν στο ατομικό, αλλά αγωνίστηκαν στα προκριματικά ομαδικά και η ομάδα του σχολείου τους προκρίθηκε στην τελική φάση. Διευκρινίζεται ότι η παραπάνω ρύθμιση αφορά αποκλειστικά όσους δεν έχουν προκριθεί στο ατομικό πρωτάθλημα.

14.7. Όσοι μαθητές λυκείων συμμετέχουν με την ομάδα τους στην τελική φάση έχουν δικαίωμα συμμετοχής και στην τελική φάση των ατομικών πρωταθλημάτων μαθητών λυκείου.

  1. ΓΕΝΙΚΑ

15.1. Επισημαίνεται ότι οι μαθητές θα αγωνιστούν απομονωμένοι από τους συνοδούς τους σε ιδιαίτερο χώρο (αίθουσα σχολείου) για κάθε κατηγορία ή σε κοινό χώρο για όλους τους ομίλους, στον οποίο θα απαγορεύεται η είσοδος κάθε αναρμοδίου.

15.2. Ο Διευθυντής αγώνων έχει το δικαίωμα να αποβάλλει από το χώρο διεξαγωγής των αγώνων συμμετέχοντες ή συνοδούς που δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στη διοργάνωση και που δεν θα τηρούν τους κανόνες συμπεριφοράς και ασφάλειας.

15.3. Διευκρινίζεται ρητά ότι, ισχύουν οι κανονισμοί rapidplay της FIDE (FIDE handbook, Laws of Chess)

15.4. Σε όλες τις πανελλήνιες διοργανώσεις που διεξάγονται σε δημόσιους χώρους επιτρέπεται η φωτογράφηση αθλητών-συμμετεχόντων μόνο από τον εξουσιοδοτημένο φωτογράφο της διοργάνωσης. Το συγκεκριμένο φωτογραφικό ή οπτικοακουστικό υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί νόμιμα μόνο από την ΕΣΟ για την προβολή της διοργάνωσης και του αθλήματος γενικότερα. (απόφαση ΔΣ 19-9-2015). Διευκρινίζεται ότι επιτρέπεται στους θεατές η φωτογράφιση των συμμετεχόντων τα πρώτα 5 λεπτά των αγώνων.

15.5. Συνίσταται να περιορίζεται στο ελάχιστο δυνατό η απομάκρυνση των αγωνιζομένων από τον αγωνιστικό χώρο. Σε κάθε περίπτωση θα γίνεται με ευθύνη των ιδίων ή των συνοδών τους, σε ότι αφορά την έγκαιρη προσέλευσή τους αλλά και την ενημέρωσή τους για αγωνιστικά / τεχνικά θέματα.

15.6. Με εξαίρεση τις περιπτώσεις που θα έχει επιτρέψει ο διαιτητής, απαγορεύεται επί ποινή μηδενισμού, σε όλους τους αγωνιζόμενους να χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα ή άλλα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας στις εγκαταστάσεις των αγώνων και σε οποιαδήποτε παρακείμενη περιοχή καθορισμένη από τον διαιτητή

  • Για όσα δεν περιλαμβάνονται στην παρούσα προκήρυξη και στους κανονισμούς της FIDE και της ΕΣΟ αποφασίζει ο Διευθυντής Αγώνων σε συνεννόηση με τον Επικεφαλής Διαιτητή.

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΤΣΟΣ         ΣΥΜΕΩΝ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

Το Ρεκόρ Γκίνες της Άννας Μαρίας Μπότσαρη

Άννα Μαρία Μπότσαρη Γκίνες

Η κορυφαία Ελληνίδα Σκακίστρια, Άννα Μαρία Μπότσαρη, επικεφαλής προπονήτρια στη Σκακιστική Ακαδημία Χαλκίδος.

Το 2001 έκανε παγκόσμιο ρεκόρ σε αγώνα Σιμουλτανέ (ταυτόχρονο παίξιμο), ενάντια σε 1102 αντιπάλους σε συνολικά 33 ώρες ασταμάτητου παιξίματος (7 ισοπαλίες, 1095 νίκες), στα Καλάβρυτα. Το ρεκόρ κατέγραψε το βιβλίο Γκίνες το 2002!

Από την πλούσια και αξιοζήλευτη συλλογή τίτλων, επιτυχιών και διακρίσεων στην καριέρα της αναφέρουμε τα τρία παγκόσμια μετάλλια της, (το 1988 3η στο παγκόσμιο νεανίδων, το 1989 επίσης 3η και το 1990 2η!), το χρυσό της μετάλλιο στο Πανευρωπαϊκό Εθνικών Ομάδων γυναικών το 1989 με τη συμμετοχή της στη 2η σκακιέρα της Εθνικής μας ομάδας, τις 15 συμμετοχές της σε Σκακιστικές Ολυμπιάδες (από ηλικία 14 ετών μέχρι και το 2014, με 6η θέση το 1988), το χρυσό Μεσογειακό της μετάλλιο το 2008, τα πολλά χρυσά Βαλκανικά της μετάλλια, τα 5 πρωταθλήματα και τα 7 κύπελλα Ελλάδας που κατέκτησε με το ΣΟ Καβάλας. Αγωνίστηκε στην Εθνική ομάδα από το 1985 μέχρι και το 2017! Το 2001 έκανε παγκόσμιο ρεκόρ σε αγώνα σιμουλτανέ (ταυτόχρονο παίξιμο), ενάντια σε 1102 αντιπάλους σε συνολικά 33 ώρες ασταμάτητου παιξίματος (7 ισοπαλίες, 1095 νίκες), στα Καλάβρυτα. Το ρεκόρ κατέγραψε το βιβλίο Γκίνες το 2002!

Σκακιέρες κόντρα στα κελιά!!!

Σημαντική η ένταξη του Σκακιού στα σχολεία!!!
Τι είπαν, η διευθύντρια του ΕΚΚΝ Αυλώνα κυρία Μαρίνα Μπούκη
και ο Διευθυντής του Σχολείου του ΕΚΚΝ Αυλώνα κος Νίκος Αρμένης.

Σκάκι
Παιχνίδι-Άθλημα-Τέχνη-Επιστήμη
του Δημήτρη Σκυριανόγλου
Καθηγητή ΠΕ19-Πληροφορικής
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων,Τεχνικού συμβούλου της Σ.Α. Χαλκίδος


Σημείωση: Το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί απόσπασμα από την ομιλία του γράφοντος, με τίτλο «Σκάκι – Τί είναι και πως μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των ναρκωτικών», στο Αμύνταιο, στις 28/5/2006, όπου βρέθηκε προσκεκλημένος του τοπικού παραρτήματος του ΟΚΑΝΑ.

Σκυριανόγλου ΔημήτριοςΤί ΔΕΝ είναι το σκάκι
Θα ήθελα να ξεκινήσω οριοθετώντας την έννοια του σκακιού ώστε να γίνει κατανοητό για τί ακριβώς μιλάμε. Θα ξεκινήσω από το τί δεν είναι το σκάκι.

Όσοι είναι έξω από το χώρο του σκακιού έχουν καλλιεργήσει κάποια στερεότυπα για το παιχνίδι. Είναι ένα παιχνίδι διανοουμένων με χοντρά γυαλιά, αρκετά ελιτίστικο που απευθύνεται στους έξυπνους ή μπορεί το ίδιο να σε κάνει πιο έξυπνο. Αυτός συχνά είναι κι ένας λόγος που οι γονείς θεωρούν το σκάκι ως ένα είδος «φροντιστηρίου» που θα κάνει τα παιδιά τους πιο ευφυή. Είναι επίσης χαρακτηριστικό το πως το σκάκι χρησιμοποιείται σε διαφημίσεις π.χ. τραπεζικών προϊόντων για να δηλώσει τη στρατηγική αξία μιας επενδυτικής κίνησης, ή σε διαφημίσεις ποτών πλάι στο τζάκι με δύο καλοζωισμένους και κουλτουριάρηδες αντιπάλους να απολαμβάνουν ένα ποτό. Οι δε σκακιστές θεωρούνται άτομα «ιδιαίτερα», ευφυή αλλά με κλειστό χαρακτήρα και αρκετά μονόχνωτοι (άλλο ένα στερεότυπο που συναντάμε π.χ. συχνά στις νεανικές αμερικάνικες ταινίες όπου ο πιο σπασίκλας μαθητής είναι αναγκαστικά μέλος της σκακιστικής ομάδας του σχολείου και φοράει γυαλιά με χοντρούς φακούς)

Τί είναι το σκάκι (Άθλημα/Παιχνίδι, Τέχνη, Επιστήμη)
Τί είναι όμως τελικά το σκάκι και ποια τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του?

Κατ’ αρχήν πρόκειται για ένα παιχνίδι με την κλασσική έννοια του όρου. Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με απλούς κανόνες –ακόμη κι ένα παιδί μπορεί να μάθει όλους τους απαραίτητους κανόνες μέσα σε λίγη ώρα- και σαν τέτοιο μπορεί να δώσει αρκετή ευχαρίστηση. Επειδή μάλιστα, μετά την εκμάθηση των βασικών κανόνων, γρήγορα κανείς συνειδητοποιεί ότι χρειάζεται και κάποια στρατηγική προκειμένου να μπορεί να έχει κάποια επιτυχία στο παιχνίδι του και συνεπώς υπάρχουν διαρκώς νέα πράγματα που μπορεί να μάθει κανείς, το σκάκι μπορεί να διατηρήσει το ενδιαφέρον όποιου ασχοληθεί μαζί του για πολύ καιρό σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια όπου η τεχνική και οι δυνατότητες είναι πεπερασμένες.

Ξεφεύγοντας από τα όρια του απλού παιχνιδιού το σκάκι μπορεί, σαφώς, να χαρακτηριστεί ως άθλημα. Αν και πολλοί είναι αυτοί που διαφωνούν καθώς, για τον κοινό νου, ο αθλητισμός περιλαμβάνει αναγκαστικά και μυϊκή προσπάθεια, το σκάκι περιλαμβάνει πολλά στοιχεία αθλήματος, ακόμη και αυτό της μυϊκής προσπάθειας:. Και εξηγώ: Στο σκάκι, όπως σε κάθε άθλημα υπάρχουν επίσημες διοργανώσεις, πρωταθλήματα, διεθνή τουρνουά κτλ. και οι σκακιστές είναι οργανωμένοι σε σωματεία και ομοσπονδίες. Οι σκακιστές που ασχολούνται με το αγωνιστικό σκάκι, ειδικά οι επαγγελματίες, αφιερώνουν σημαντικό μέρος του χρόνου τους στη μελέτη του παιχνιδιού και την προετοιμασία για μια παρτίδα. Η προπόνηση αυτή σε διάρκεια αλλά και ένταση συγκρίνεται άνετα με την προπόνηση σε οποιοδήποτε άλλο άθλημα μόνο που γίνεται σε ένα πιο νοητικό παρά σωματικό επίπεδο. Επιπλέον, εφόσον μιλάμε για άθλημα, τα στοιχεία του συναγωνισμού και ανταγωνισμού είναι επίσης πολύ έντονα κατά τη διάρκεια μιας παρτίδας. Μελέτες έχουν δείξει ότι το αγωνιστικό σκάκι είναι από τα πιο αγχώδη (μαζί με τη φόρμουλα 1) αθλήματα, πολύ δε μάλλον όταν οι σκακιστές, σε αντίθεση π.χ. με τους ποδοσφαιριστές, δεν έχουν δυνατότητα να εκτονώσουν με την κίνηση την έντασή και το άγχος τους. Όσο για τη καθαρά σωματική καταπόνηση, είναι βέβαιο ότι χωρίς καλή σωματική υγεία, δε μπορεί κανείς να αποδώσει ικανοποιητικά σε μια 4ώρη ή 5ωρη παρτίδα. Δεν είναι τυχαίο που όλοι οι κορυφαίοι σκακιστές, με πρώτο τον Κασπάροβ, αθλούνται τακτικά και προσέχουν τη διατροφή τους.

Πέρα όμως από το αθλητικό κομμάτι, το σκάκι εμπεριέχει και πολλά στοιχεία επιστήμης. Η διαρκής αναζήτηση για κάτι καινούριο ή για την καλύτερη κατανόηση του παιχνιδιού και των χαρακτηριστικών που το διέπουν γίνεται, ειδικά, μετά το 1900, με καθαρά επιστημονικές τεχνικές και απαιτεί επιστημονική προσέγγιση (έρευνα, δοκιμή στην πράξη, εκτίμηση αποτελεσμάτων, νέα δοκιμή). Ειδικά τις τελευταίες δεκαετίες, η χρήση των Η/Υ στην προετοιμασία των σκακιστών και την ανάλυση των παρτίδων έχει δώσει μια ακόμη μεγαλύτερη επιστημονική χροιά στο σκάκι. Βέβαια τα αποτελέσματα αυτών των μελετών (π.χ. στη θεωρία των ανοιγμάτων) αφορούν ειδικά το σκάκι χωρίς να έχουν μια ευρύτερη εφαρμογή σε άλλους τομείς, κι αυτό είναι που διαφοροποιεί το σκάκι από την κλασσική επιστήμη, όμως, από την άλλη, το ίδιο το σκάκι έχει χρησιμοποιηθεί σαν εργαλείο από διάφορους κλάδους της επιστήμης, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η ψυχολογία και η γνωσιακή επιστήμη (π.χ. πειράματα μνήμης).

Τέλος, μια ακόμη διάσταση του σκακιού είναι αυτή της τέχνης. Ίσως σε ένα εξωτερικό παρατηρητή η διάσταση αυτή να μην είναι πολύ προφανής, όμως μια όμορφη παρτίδα με ωραίες στρατηγικές ιδέες ή έναν περίτεχνο συνδυασμό δημιουργεί ιδιαίτερη αισθητική ικανοποίηση τόσο στο σκακιστή-δημιουργό της όσο και σε όσους παρακολουθήσουν ή μελετήσουν αυτή την παρτίδα αργότερα. Η ικανοποίηση αυτή είναι παρόμοια με αυτή που νιώθει ένα καλλιτέχνης όταν ολοκληρώνει ένα έργο του. Η έννοια της τέχνης στο σκάκι υπάρχει από πολύ παλιά, όταν οι άραβες έφτιαξαν τα πρώτα σκακιστικά προβλήματα (τις περίφημες αραβικές μανσούβες) με θέσεις ιδιαίτερες που έκρυβαν πίσω τους μια πρωτότυπη ή παράξενη ιδέα, συνεχίστηκε αργότερα στο 19ο αιώνα, στη ρομαντική εποχή του σκακιού όπου οι κορυφαίοι σκακιστές ενδιαφέρονταν ιδιαίτερα για το «θέαμα» που προσέφεραν οι παρτίδες τους (γι’ αυτό και οι παρτίδες εκείνης της εποχής είναι γεμάτες θυσίες και συνδυασμούς) και εξακολουθεί να υπάρχει ακόμη και στις μέρες μας, ίσως σε πιο εκλεπτυσμένη μορφή π.χ. στις παρτίδες του Κάρποβ που «πνίγει» με ένα σχεδόν μαγικό τρόπο τον αντίπαλό του ή του Κασπάροβ του οποίου οι παρτίδες «ξεχειλίζουν» από δυναμισμό. Η μόνη διαφορά του σκακιού με τη συμβατική τέχνη είναι ότι, σε πολλές περιπτώσεις, για τη δημιουργία ενός σκακιστικού αριστουργήματος σε μία παρτίδα δεν αρκεί η συμβολή ενός μόνο σκακιστή-καλλιτέχνη αλλά χρειάζεται και η συμμετοχή ενός αντίστοιχα άξιου αντιπάλου που θα υποστηρίξει με το παιχνίδι τους τη δημιουργία στη σκακιέρα.

Χαρακτηριστικά του σκακιού
Ποιά είναι όμως τα χαρακτηριστικά του σκακιού εκείνα για τα οποία αξίζει κανείς να ασχοληθεί τελικά με το παιχνίδι και να αφιερώσει χρόνο σε αυτό? Για ποιούς λόγους θα προτείναμε σε έναν γονιό θα φέρει το παιδί του στο σκάκι ή σε έναν ενήλικα να αφιερώσει το λιγοστό ελεύθερο χρόνου του σε αυτό?

Ένα βασικό χαρακτηριστικό του σκακιού είναι η έλλειψη τύχης. Το σκάκι κατατάσσεται στα παιχνίδια που ονομάζονται πλήρους γνώσης, δηλ. από την αρχική θέση, έχοντας άπειρη υπολογιστική ισχύ, θεωρητικά μπορούμε να υπολογίζουμε κάθε δυνατή παρτίδα και –πάντα θεωρητικά- να βρούμε την τέλεια παρτίδα. Στην πράξη αυτό δεν είναι δυνατό (ο αριθμός των δυνατών παρτίδων μέχρι 40 κινήσεις συγκρίνεται με τον αριθμό των ηλεκτρονίων στο διάστημα), όμως σε κάθε θέση δεν υπάρχει κάτι κρυφό για κανένα από τους δύο αντιπάλους. Ανάλογα με τις δυνατότητές του ο κάθε ένας υπολογίζει και εκτιμά διαφορετικό αριθμό κινήσεων και θέσεων. Σε όλη όμως αυτή τη διαδικασία δεν υπεισέρχεται πουθενά ο παράγων «τύχη». Η έλλειψη τύχης έχει ως αποτέλεσμα ο σκακιστής να περιμένει βοήθεια μόνο από τον εαυτό του. Ξέρει ότι για τη νίκη ή την ήττα του την ευθύνη θα την έχει ο ίδιος. Για το λόγο αυτό η νίκη φέρνει μεγάλη χαρά στο σκακιστή ενώ αντίστοιχα η ήττα είναι συχνά επώδυνη. Σε καμία όμως περίπτωση ο σκακιστής δε στρέφεται εναντίον του αντιπάλου του. Ακόμη και όσοι το κάνουν ξέρουν, στο βάθος, ότι δεν φταίει ο αντίπαλος για την ήττα...

Άμεση συνέπεια της έλλειψης τύχης αλλά και της πλήρους γνώσης του παιχνιδιού, είναι ότι το σκάκι είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο ώστε να διδάξει σε παιδιά και ενήλικες να προβλέπουν, να σχεδιάζουν αλλά και να δέχονται τις συνέπειες των επιλογών τους. Αρκεί ελάχιστη ενασχόληση με το σκάκι για να αντιληφθεί κανείς ότι δε μπορεί να «παίζει μόνος του» χωρίς να προβλέπει τις κινήσεις και τις απειλές του αντιπάλου του. Επιπλέον, σύντομα κανείς αντιλαμβάνεται ότι το να παίζει χωρίς σχέδιο και κάποιο αντικειμενικό στόχο έχει επίσης τις ίδιες καταστροφικές συνέπειες εναντίον υπέρτερων αντιπάλων. Και βέβαια, όταν κάποιος δεν εφαρμόζει τις ορθές σκακιστικές αρχές, πρέπει να είναι έτοιμος να δεχτεί, ως συνέπεια των κακών επιλογών του -και μόνο αυτών- την ήττα. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά καθιστούν το σκάκι ένα πρώτης τάξεως εκπαιδευτικό εργαλείο μέσω του οποίο διδάσκεται η δομημένη σκέψη και ταυτόχρονα αναπτύσσεται ένα σύστημα αξιών καθώς ο σκακιστής είναι διαρκώς αναγκασμένος να προβλέπει αλλά και να εκτιμά την κατάσταση στη σκακιέρα η οποία μεταβάλλεται διαρκώς δυναμικά. Το κρίσιμο και σημαντικό σημείο εδώ είναι ότι οι παράγοντες εκτίμησης μια θέσης δεν είναι πάντα οι ίδιοι ούτε έχουν πάντα την ίδια βαρύτητα πράγμα που σημαίνει ότι ο σκακιστής πρέπει να αναπτύξει την κριτική του ικανότητα ώστε να μπορεί να ξεχωρίζει ποίος παράγοντας και πότε είναι σημαντικός. Κριτής των επιλογών του το ίδιο το αποτέλεσμα της παρτίδας, κι εδώ έχουμε ακόμη ένα σημαντικό εκπαιδευτικό σημείο του σκακιού, ότι το αποτέλεσμα είναι άμεσα συνυφασμένο με τις επιλογές μας. Χαρακτηριστική περίπτωση για το πως το σκάκι μπορεί να επηρεάσει άλλες δεξιότητες είναι αυτή του παγκόσμιου πρωταθλητή Ανατόλυ Κάρποβ ο οποίος, πριν ασχοληθεί με το σκάκι είχε πρόβλημα στο μάθημα της έκθεσης. Το σκάκι όμως τον δίδαξε τη δομημένη σκέψη κι έτσι η έκθεση έπαψε να είναι πρόβλημα. Ακόμη πιο χαρακτηριστική ίσως η δήλωση του Γκάρυ Κασπάροβ σε πρόσφατη συνέντευξή του στην Αθήνα. Ο Κασπάροβ εγκατέλειψε πρόσφατα το αγωνιστικό σκάκι και ασχολείται πολύ με την πολιτική. Τον ρώτησαν λοιπόν αν το σκάκι τον έχει βοηθήσει στη νέα καριέρα του στην πολιτική. Η απάντηση που έδωσε ήταν ότι οι στρατηγικές αρχές του σκακιού ίσως δεν έχουν άμεση εφαρμογή στην πολιτική αλλά το σκάκι τον δίδαξε να είναι αντικειμενικός, μαχητικός και να μαθαίνει από τα λάθη του.

Η παρατήρηση του Κασπάροβ δίνει αφορμή για την παράθεση ενός ακόμη χαρακτηριστικού του σκακιού, αυτό τη διαρκούς μάθησης και αναζήτησης της αλήθειας. Το σκάκι είναι ίσως το μόνο άθλημα στον κόσμο που μετά το τέλος της παρτίδας οι δύο αντίπαλοι κάθονται μαζί στη σκακιέρα και αναλύουν από κοινού τη θέση σε μια προσπάθεια να ανακαλύψουν τις απόλυτα ορθές συνέχειες χωρίς αντιπαράθεση και χωρίς μυστικά., υποδεικνύοντας ο ένας τα λάθη του άλλου με στόχο να γίνουν και οι δύο καλύτεροι. Μπορείτε έστω να φανταστείτε κάτι τέτοιο σε έναν αγώνα ποδοσφαίρου ή πυγμαχίας?

Επιπλέον, επίσης σημαντικό είναι το γεγονός ότι το σκάκι είναι το μόνο άθλημα όπου οι θεατές δεν παρακολουθούν παθητικά την παρτίδα αλλά το μυαλό τους μπορεί να εκτελεί ακριβώς τις ίδιες διεργασίες με αυτές του σκακιστή που παίζει την παρτίδα με τη μόνη διαφορά ότι, απλώς, δεν εκτελεί τις κινήσεις στη σκακιέρα.

Τέλος, εξαιρετικά σημαντική παράμετρος του σκακιού είναι ότι καταργεί τις διακρίσεις τόσο σε σχέση με το φύλο, όσο και σε σχέση με την κοινωνική τάξη, την ηλικία και τη φυλετική καταγωγή. Στο σκάκι άνδρες και γυναίκες συναγωνίζονται ισότιμα, χωρίς τους διαχωρισμούς που εισάγει η διαφορετική σωματική τους διάπλαση -όπως συμβαίνει σε όλα τα άλλα αθλήματα, ενώ μια επίσκεψη σε ένα διεθνές τουρνουά (χαρακτηριστικό παράδειγμα οι σκακιστικές Ολυμπιάδες) αρκεί για να δει κανείς ανθρώπους κάθε ηλικίας -από μικρά παιδιά μέχρι ηλικιωμένους-, κάθε φυλής αλλά και κάθε τάξης να παίζουν και να συνδέονται μεταξύ τους μέσω του σκακιού. Μπροστά στη σκακιέρα δεν υπάρχουν γέροι και νέοι, έγχρωμοι και λευκοί, φτωχοί ή πλούσιοι. Υπάρχουν μόνο δύο σκακιστές που ξεκινούν από την ίδια αφετηρία με τις ίδιες δυνατότητες. Νικητής δε θα είναι ο πιο πλούσιος ή πιο νέος, αλλά αυτός που θα παίξει καλύτερα.

Επίλογος
Θα ήθελα να κλείσω αυτή τη σύντομη παρουσίαση με μια φράση του Ζίγκμπερτ Τάρας, ισχυρού σκακιστή των αρχών του 20ου αιώνα. Η φράση μπορεί να ακουστεί κλισέ ή τετριμμένη, όσοι όμως έχουν έρθει σε επαφή με το σκάκι είμαι σίγουρος ότι την κατανοούν... Σύμφωνα με τον Τάρας λοιπόν,

“Το σκάκι είναι ένα είδος πνευματικής παραγωγικότητας: Εκεί βρίσκει κανείς την ξεχωριστή ελκυστικότητά του. Η πνευματική παραγωγικότητα είναι μια από τις μεγαλύτερες χαρές - αν όχι η μεγαλύτερη - της ανθρώπινης ύπαρξης. Δεν μπορεί ο καθένας να γράψει ένα θεατρικό έργο, να χτίσει μια γέφυρα ή ακόμα να φτιάξει ένα καλό ανέκδοτο. Στο σκάκι όμως όλοι μπορούν και όλοι πρέπει να είναι πνευματικά παραγωγικοί, έτσι που να μοιράζονται αυτή τη διαλεχτή ηδονή... Το σκάκι, όπως ο έρωτας και η μουσική έχει τη δύναμη να κάνει τους ανθρώπους ευτυχισμένους”.

Η απόβαση εκτελέστηκε με επιτυχία

Απόβαση κορυφαίων σκακιστών στον Ευβοϊκό 2017 Απονομές mΔείτε περισσότερες φωτογραφίες  ΕΔΩ     Φωτογραφίες: Αλέκος Τζανέτος

Το Σαββατόβραδο 9-9-2017, η προβλήτα του Αγίου Νικολάου, στην παραλία της Χαλκίδας είχε την τιμητική της.

Οι παγκοσμίου εμβέλειας αθλητές του σκακιού, GM Στέλιος Χαλκιάς, WGM Άννα-Μαρία Μπότσαρη και WGM Σταυρούλα Τσολακίδου έκαναν επίδειξη Μπλάιντ και Σιμουλτανέ σε μικρούς και μεγάλους αθλητές του σκακιού που κατέκλισαν την προβλήτα.

Η αθλήτρια  και προπονήτρια του σκακιού Μαριάννα Παγκαλή ασχολήθηκε με τους μικρούς φίλους του σκακιού παίζοντας πάνω στην σκακιέρα μαζί τους και ζωγραφίζοντας σκακιστικές φιγούρες στο πρόσωπο και τα χέρια τους. 

Την εκδήλωση παρακολούθησε πλήθος κόσμου που δεν έκρυβε τον θαυμασμό του για τους κορυφαίους αθλητές του σκακιού, το Σιμουλτανέ από την Άννα-Μαρία Μπότσαρη και την Σταυρούλα Τσολακίδου καθώς και το Μπλάιντ από τον Στέλιο Χαλκιά.

Με εξαίρεση τον συμμετέχοντα αθλητή του σκακιού Παρασκευά Σωκράτη που έκανε ισοπαλία με την Άννα-Μαρία Μπότσαρη τα αποτελέσματα ήταν νίκες των κορυφαίων σκακιστών.

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος κ. Κώστας Ρουσόπουλος, ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Διρφύων - Μεσσαπίων κ. Αντώνης Μιχελής, η Δημοτική Σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης του Δ. Χαλκδέων κυρία Έλενα Βάκα και η πολιτευτής κυρία Τζοβάννα Γκόγκου- Λιαλιάρη.

Χορηγοί της διοργάνωσης ήταν η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος, η Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας, ο Οργανισμός Λιμένων Ν. Ευβοίας και πλήθος φίλων του σκακιού για τους οποίους θα εκδοθεί ειδικό δελτίο τύπου και προβολή στην σελίδα της Ακαδημίας.

Στην τελετή λήξης βραβεύθηκαν με αναμνηστική πλακέτα, βιβλία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος, γκραβούρες  με θέμα την Χαλκίδα, βιβλία του Χαράλαμπου Σφέτσα με θέμα  το παλιρροϊκό φαινόμενο και λάβαρα της Σκακιστικής Ακαδημίας οι Στέλιος Χαλκιάς, Άννα-Μαρία Μπότσαρη,  Σταυρούλα Τσολακίδου και Μαριάννα Παγκαλή και με βιβλία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος, γκραβούρες  με θέμα την Χαλκίδα, βιβλία του Χαράλαμπου Σφέτσα με θέμα  το Παλιρροϊκό φαινόμενο και λάβαρα της Σκακιστικής Ακαδημίας ο κ. Παναγιώτης Φρεντζάς για την σημαντική βοήθεια στην διοργάνωση και ο σκακιστής Παρασκευάς Σωκράτης για την ισοπαλία που απέσπασε.

Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε σε όλους η απουσία της Δημοτικής αρχής και του Οργανισμού Άθλησης & Πολιτισμού σε μια εκδήλωση με την συμμετοχή δυο Παγκοσμίων Σκακιστριών και ενός Ολυμπιονίκη.

Αποκορύφωμα της αδιαφορίας του  Οργανισμού  Άθλησης & Πολιτισμού ήταν η αθέτηση της υποσχεθείσης χορηγίας στην εκδήλωση, μικροφωνικής και φωτισμού με αποτέλεσμα τον φωτισμό των σκακιερών με κινητά τηλεφωνά από θεατές της εκδήλωσης.

 

Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide thumbnail

Σκακιστική Ακαδημία Χαλκίδος "Παλαμήδης ο Ευβοεύς"

11 Χρόνια Σκακιστική Ακαδημία Χαλκίδος «Παλαμήδης ο Ευβοεύς» (2006-2017)